Kas ir cukurs

Visiem ir zināms, kas ir cukurs, bet šis raksts būs nedaudz savādāks. Nebūs tik salds, kā varētu gribēties, bet par cukuru ir vērts parunāt vairāk.

Cukurs ir nosaukums, kas tiek piemērots klasei pārtikas produktu, kas ir ogļhidrāti ar saldu garšu, kas sastāv no skābekļa, ūdeņraža un oglekļa. Ir dažādi cukuri, kas iegūti no dažādiem avotiem, no kuriem visiem ir vienāda salduma garša cilvēka garšas kārpiņām. Cilvēkiem patīk saldā pārtikas produktu garša, līdz ar to saldo ēdienu popularitāte un lietošana mūsu uzturā pieaug.

Cukuram nav uzturvērtības

Saharoze ir visizplatītākais cukurs, kas atrodams mūsu uzturā. Tas tiek ražots no cukurniedrēm vai cukurbietēm caur pārstrādes procesu, kas atdala no tām visus vitamīnus, minerālvielas, olbaltumvielas, fermentus un citas uzturvielas. Tā kā saharozei nav uzturvielu, mūsu ķermenis aizņemas trūkstošos vitamīnus, minerālvielas un citas uzturvielas no mūsu audiem. Tādējādi cukurs atņem organismam tam vajadzīgās uzturvielas.

Ne viss ir tik skaisti, kā varētu gribēties. Cukurs samazina kalcija līmeni zobos, kas rada zobu bojāšanos. Zobārsts nav lēts pakalpojums. Tam arī ir liela nozīme sirds slimību attīstībā, jo tas samazina kālija un magnija daudzumu ķermenī, kas ir nepieciešami sirds funkciju nodrošināšanai. Tas jau ir pavisam nopietni.

Lai gan cukuram nepiemīt barības vielas, tam ir ļoti daudz kaloriju. Tējkarote cukura (4g) satur 15 kalorijas. Tas var šķist daudz, bet ņemiet vērā, ka šokolādes batoniņš un viena porcija saldējuma parasti satur 10 un vairāk tējkarotes cukura.

No tā var secināt, ka cukurs ir gan labs, gan slikts. Ir svarīgi, lai cukurs tiktu lietots saprātīgi. Jo, kas par daudz, tas par skādi. Lietosim cukuru atbildīgi!

Kalorijas cukurā

Grams cukura satur četras kalorijas. Astoņi procenti no uzņemtajām 2000 kalorijām dienā ir 160 kalorijas vai 40 grami (160/4). Tādējādi, lai samazinātu risku saslimt ar sirds slimībām, Jums ir nepieciešams ierobežot uzņemto cukura daudzumu līdz 40 gramiem dienā.

Ja tā vietā, Jūs apēdat 340 līdz 420 kalorijas (85 līdz 105 g) dienā kā pievienoto cukuru un Jums ir par 38 procentiem lielākas izredzes attīstīt sirds slimības. Un, ja Jūs uzņemat 500 kalorijas (125g) dienā kā cukuru, šis risks trīskāršojas.

Tas tiešām ir vienkārši. Jūs varat samazināt slimību risku, neapēdot vairāk kā 8 procentu no ikdienas patērētajām kalorijām kā cukuru. Vidēji cilvēkam tie ir maksimāli 40g pievienotā cukura dienā.

Bet kā Jūs varat nodrošināt, ka cukura daudzums Jūsu uzturā nepārsniedz šo maksimumu?

Vienkārša atbilde: ar lielām grūtībām. Esiet atbildīgs pret savu ķermeni un veselību! Sāciet lasīt kalorijas un piedomājiet pie tā, ko ēdat! Jo vairāk zināsiet, jo gudrāks būsiet, jo nepārsniegsiet ieteicamo dienas cukura devu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *